BiskupinZapraszamy na relację z naszego wyjazdu.

Dzień pierwszy 13. 09. 2013 r.

Wycieczkę rozpoczęliśmy w piątek rano. Zebraliśmy się przed szkołą na małą odprawę. Po krótkim oczekiwaniu przyjechał autobus szkolny, który zawiózł nas na dworzec kolejowy w Żarach. Dokładnie o 9.11 wyruszyliśmy pociągiem do Zielonej Góry. (Dla kilku czwartoklasistów była to pierwsza przygoda z pociągiem :-)). Niespełna godzina i już maszerowaliśmy w stronę starego miasta, w którym właśnie rozpoczęło się “Winobranie”. My jednak dzielnie omijaliśmy wszystkie stragany i karuzele. Interesowały nas przecież zabytki “Winnego Grodu”. Zobaczyliśmy najstarsze kościoły, ratusz i pozostałości fortyfikacji. W nagrodę za wytrwałość i dobre zachowanie mogliśmy spędzić pozostały czas pomiędzy niezliczonymi stoiskami. Na koniec pobytu w Zielonej Górze zjedliśmy przepyszny obiad w barze mlecznym i wyruszyliśmy pociągiem do Poznania. W stolicy Wielkopolski zagościliśmy kilkanaście minut, skąd odjechaliśmy do Gniezna. Tam czekał już  autobus, który zawiózł nas do Biskupina. Mimo późnej pory i całego dnia podróży nasi opiekunowie zabrali nas na nocną wycieczkę do Wenecji. Obejrzeliśmy tam ruiny zamku, przy których wysłuchaliśmy “strasznych opowieści”.Podziwialiśmy też lokomotywy i wagony kolejki wąskotorowej. Niestety w drodze powrotnej dopadł nas deszcz, który nie wróżył nic dobrego.

Dzień drugi 14. 09. 2013 r.

Sobota przywitała nas ulewą. Na szczęście, kiedy szykowaliśmy się na festyn, zaczęło się wypogadzać. Zwiedzanie rozpoczęliśmy dokładnie o godzinie 10.00. Wtedy wydawało nam się, że mamy mnóstwo czasu, żeby wszystko zobaczyć. Jakże się myliliśmy. Organizatorzy zapewnili zwiedzającym tyle atrakcji, że do godziny osiemnastej nie było możliwości wszystkiego doświadczyć. W Biskupinie przeżyliśmy prawdziwą lekcję archeologii i historii. Długo by o tym pisać. Jak tylko zobaczycie zdjęcia, sami się przekonacie. Do schroniska wróciliśmy po godzinie dwudziestej. Byliśmy bardzo zmęczeni, ale niesamowicie zadowoleni.

Dzień trzeci 15. 09. 2013 r.

W niedzielę musieliśmy bardzo wcześnie wstać. Już o ósmej czekał autobus, który zawiózł nas do Gniezna. Po drodze zatrzymaliśmy się jeszcze przy pomniku Leszka Białego. Zwiedzanie Gniezna rozpoczęliśmy od Muzeum Początków Państwa Polskiego. Spędziliśmy tam ponad godzinę. Z muzeum udaliśmy się do Katedry Gnieźnieńskiej, gdzie zobaczyliśmy m.in.Drzwi Gnieźnieńskie oraz relikwiarz ze szczątkami św. Wojciecha. Dalej poszliśmy w stronę  rynku, gdzie podziwialiśmy uroki starego miasta. Po obiedzie wyruszyliśmy na dworzec PKP, skąd pojechaliśmy do Poznania. Dalej już tylko pociąg do Zielonej Góry i autobus do Żar. Na miejsce dotarliśmy o 21.30, gdzie oczekiwali nas rodzice.

Piotr Haracz, Tomasz Paluszkiewicz

Zdjęcia z wycieczki już wkrótce.

DZIĘKUJEMY RODZICOM ZA ZAANGAŻOWANIE I POMOC.

Kontakt

intendentka tel. 502 026 211

LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI
PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA
COVID-19 – co musisz wiedzieć?
NPRC 2.0
Szkolna Platforma Edukacyjna
Rodo
Monitoring

Administratorem danych osobowych w postaci monitoringu jest:
Dyrektor Szkoły Podstawowej w Tuplicach
z siedzibą przy ul. Daszyńskiego 1
Więcej informacji na temat przetwarzania: